V pátek, 11.9., proběhla pod taktovkou Mediáře konference na téma YouTubeři. My jsme byli u toho a chceme se s vámi podělit o jednu fotku, která vystihuje všechno, o čem vlastně konference byla… 

Začněme tedy fotkou samotnou:

YouTubeři hýbou světem. A my máme selfiečko s Jiřím Králem.

YouTubeři hýbou světem. A my máme selfiečko s Jiřím Králem.

Že se nechytáte? Pokud je vám více jak 20, asi možná vůbec netušíte, kdo na ní je. Když jsem si (já, autorka článku) postla tuto fotku na Facebook, prakticky nikoho nezajímala. Holt moje generace naprosto netuší, co je na ní tak superperfektního – ještě navíc, když tam dvoum lidem chybí půlka hlavy. Ale vězte, že za podobné selfiečko s klučinou v červeném triku by dnešní teenageři dali prakticky cokoliv. Jeho jméno je Jirka Král a jen na Facebooku má 170.000 (!) fanoušků, na YouTube pak přes 400.000 (!!) odběratelů. Co se týká Facebooku, je to víc než 18členná vláda, Mareš a Hanychová dohromady (tento dechberoucí údaj, který zazněl v jedné z prezentací, jsme si zapamatovali a děkujeme za něj). Jirka je podle nejnovějšího žebříčku Forbes 5. nejvlivnější Čech na sociálních sítích. Společně s ním byl hvězdou konference i YouTuber Stejk (7. v pořadí).

Asi už tedy tušíte, o čem vlastně celá akce byla. Jako všechno – o penězích. Nejdůležitějším “poselstvím” byl fakt, že YouTubeři jsou neuvěřitelně silné médium. Jsou to celebrity, novodobé hvězdy, které ovládají masu lidí a řídí jejich životy. Vrátíme-li se k Jirkovi, jedna z jeho historek byla ta, že součástí jeho vlogu jsou i live pořady, které trvají klidně i 24 hodin. Přičemž Jirka hraje nějakou hru a vysílá to live, aby se na něj všichni mohli celý den dívat. Neuvěřitelné? Pravdivé. Především teenageři to milují. A jistě si dokážete představit, že když se spojí byznys a vlivní lidé, což YouTubeři bezpochyby jsou, prodeje rostou raketovým způsobem.

Za záda těch nejvlivnějších YouTuberů se již postavily agentury, které tvoří pomyslný – a dnes již nevyhnutelný –  nárazník, pokud s nimi chcete spolupracovat. Spolupráci na profi úrovni nedávno vyzkoušelo O2, jehož zástupci se s námi o své dojmy na konferenci podělili. Kampaň si velmi chválili, nicméně upozornili na důležitou věc – a to fakt, že YouTuberům je třeba nechat volnost. Oni sami ví, na koho cílí a jak se svým followerem mluvit, aby myšlenku správně a efektivně přijal… No a když jim tuto svobodu dopřejete, můžete se těšit buď na totální uspěch nebo na absolutní propadák. Za ten risk to prý stojí.

No, zajímavě se ty internety vyvíjejí, co říkáte? :)

Jana

 

About admin

naše redakce