Blogy a sociální sítě v těchto dnech zaplavují články o již šestém CopyCampu. Znáte snad lepší recept na popularitu než vzít několik stovek copíků, zavřít je do jednoho sálu, nakrmit je bagetkami a motivačními prezoškami a návdavkem jim přidat pár roztomilých dárečků? Tak teď se dozvíte, jak je to s tím CopyCampem doopravdy a jestli se vám vyplatí sáhnout do kapsy pro vaše, za pokladnou v mekáči, vydřené peníze.

Disclaimer: Jsem stále rozhořčený z toho, že jsem dostal nejmíň vtipnou ze všech vtipných placek, které byly k mání v dárkových taštičkách, a můj úsudek je z toho důvodu v době psaní článku zkalený hořkou záští. Jakékoli hodnocení je proto ryze subjektivní a provozovatel tohoto blogísku se nemusí ztotožnit s názory autora článku a nezodpovídá za případnou duševní újmu způsobenou čtením tohoto textu.

To už si z nás snad v Hájedničce dělají srandu, říkám si, když na pódium nakráčí Láďa Hruška a začne celou konferenci uvádět. Ty už opravdu nevědí, jak na sebe strhnout pozornost. Pak si ale očistím brýle a zjistím, že do mikrofonu nemluví investigativní reportér a profesionální kuchař-amatér, ale online marketing konzultant (se zaměřením na SEO) Pavel Pajkrt. A hned uvede první přednášku.

Luboš Květ: Sakra lidi, začněte už dělat tu analytiku, říkáme vám to furt dokola!

Většina legend z Hájedničky už odešla, takže jim nezbývá než lovit čerstvou krev. Lubi Květ je ještě plný elánu a vysvětluje nám, jak blbě měříme čtenost našich copywriterských výplodů. Slyšeli jsme to už stokrát, ale pořád to děláme blbě. No tak si to přiznejte, lidi. Luboš u mě má každopádně jedničku za dárek v podobě skriptů, které vám změří hloubku skrolování i dobu strávenou na stránce a další věci, které byste měli měřit, ale neměříte. Tomu říkám odvaz, placku si strčte někam. Já chtěl Grammar nazi included :-(

Pavel Ungr a Jan Kvasnička: Tváříme se, že mluvíme o SEO a UX, ale lepší přednášku o webcopy už na téhle konferenci neuslyšíte…

Kluci to dali dohromady a poslední měsíce objíždí Čechoslováky se školením, kterému nadávají SEOUX. Nejspíš ze setrvačnosti nazvali i své vystoupení Copywriting versus SEOUX, ale mluví hlavně o copy. Zas to je hlavně apel na používání hlavy. V mekáči nás tyhle věci neučili, takže musíme dát litr za CopyCamp, aby nám to zopákli dvě největší esa ve svém oboru. No, co se dá dělat.

Andrea Moličová a Tomáš Jireček: Sebeúcta a kreativita nejdou dohromady!

Po obědě jdu ještě na jejich workshop, a i když jsem název jejich přednášky přeinterpretoval ne zrovna lichotivým způsobem, docela mě dostanou.

Takže jen v rychlosti 5K improvizace:

  • Koncentrace
  • Komunikace
  • Kooperace
  • Kreativita
  • Kafe

Poznáte, které K je tam navíc?

AM a TJ podruhé tentokrát jako workshop: Vyblbněte se ke kreativitě!

Ne, vážně, tahle dvojka je dobrá. Je super vidět Rimmera předstírat, že židle je kojenecká lahev a dělat loutkovodiče Lejdulce, ale protože se mi to líbí, nic víc vám nevyzradím. Běžte si zaplatit jejich kurz, vy škrti!

Tomáš Čupr/Rohlík/Houska: Objevili jsme Ameriku dřív než Američani

Tomáš nám vysvětluje, jak na Facebooku českého olympijského týmu objevili Ameriku a celý svět jim teď závidí. Stejně jako Kryštof Kolumbus si ji trochu plete s Indií, ale to nevadí. Amatérské fotky jsou in a masivní nárůst facebookových fanoušků vůbec nesouvisí s lidským hladem po “bulvárních” behind the scenes fotkách ani s tím, že olympiáda je prostě samo o sobě děsně cool téma. Myslím, že by se v mekáči taky měli vykašlat na foodstylisty a občas tam hodit fotku nějaké rozsedlé houstičky a zaneseného friťáku. Nárůst fanoušků zaručen!

Barbora Šťastná: Džusíkování a sluníčkaření

Barbora Šťastná je šťastná a píše se o tom blogísek. Vy byste si měli uvědomit, že taky máte být šťastní. Pokud jste na to nepřišli v mekáči, zajděte si příští rok na CopyCamp, určitě tam bude něco podobného. O copy nic.

Pavel Kropáček: Krást je špatný a, když napíšete bestseller, dostanete navíc drobný na celer…

Mach a Šebestová zvládli misi na jedničku, a tak tu teď Kropáček může být s námi a dovzdělat nás v oblasti autorského práva a nekalé soutěže. Diskuze po téhle přednášce je asi nejživější ze všech, takže je jasné, co trápí české copíky. Jestli se netrefují do konkurence už přes čáru, a jestli by náhodou nemohli ze svého psaní vytřískat víc.

Daniel Gamrot: Evernotes sem, evernotes tam, e-mail je zlo.

Tuhle přednášku nějak prošvihnu, ale zaslechnu Evernotes a usoudím, že je to hnusný promo. Ale fuj.

Janek Rubeš: Nejlepší přednáška ze všech, kterou já prošvihnu.

Přednáška se jmenuje Praha versus taxi, já zrovna sedím na workshopu krizové komunikace a ze sálu slyším smích a nadšený potlesk. Tohle se vám stane taky, když půjdete na CopyCamp. Dostanete nejhorší dárek a všechno, co za něco stojí, prokaučujete.

Marek Nepožitek: Self-promo SentiOne

Tahle přednáška se jmenuje workshop krizové komunikace, ale workshop to není. Je to přednáška o něčem, o čem všichni víme, že bychom to měli dělat.

Nástrojů, které vám s tím pomůžou je víc, ale proč ne zrovna SentiOne. Tohle je kráva Jitka. V Kuníně dělají z jejího mlíčka výborné jogurty. Jitka miluje rozlehlé pastviny, čerstvý jetel, býčka Edu a pózování pro Shutterstock. Cože, Shutterstock?

Na afterparty zůstávají jen největší notorici a copyžoldáci, kteří dostali za úkol napsat o ní report. Já to balím a jdu si svoje víno vypít v klidu do parku.

Teď koukám, že jsem zapomněl na první přednášku s Filipem Kahounem o emocích v copywritingu a na oběd. Takže rychle. Emoce se jsou pro prodej důležité a Hájednička nám naservírovala k obědu reklamní předměty Bageterie Boulevard, která byla mezi sponzory letošního ročníku. Jako bagety mají dobrý, ale vážně, jakože vážně? To se mám najíst nějakýho proma?

Disclaimer 2: Sice jsem CopyCamp pěkně sepsul, ale stejně tam příští rok půjdu znova. Však víte, posmívat se svým idolům na Twitteru, zopakovat si věci, co bych měl znát, a tak vůbec se společensky vyžít.

About admin

naše redakce