CopyCamp je v české markeťácké kotlině už celkem pojem, ale pátý ročník zase trochu překonal očekávání. Aspoň co se účasti týče. Jestli jste někdy byli v aule filozofické fakulty, máte představu, jak náročné je celou ji zaplnit.

Osobně jsem na to žehral zvláště na přednáškách z obecné filozofie, protože se před pátravým zrakem přednášejícího nedalo v téměř prázdné místnosti schovat. Na CopyCampu jsem byl v davu copywriterů a markeťáků ovšem ukrytý dokonale. A tak jsem měl možnost vám v klídku pod lavicí sepsat pár bodů, proč byste neměli mít na příštím CopyCampu absenci.

1. Jsou tam všichni

Jestli máte pocit, že vám ujíždí vlak, nepanikařte. Zajděte si na CopyCamp a potkáte pár nejprofláklejších tváří českého marketingu. Už jen fakt, že organizátorem je @copyporadna z Hájedničky (to jsem si vygooglil, abych nebyl za ignoranta)… Mezi přednášejícími letos zářil všemi milovaný i nenáviděný excentrický brand konzultant Karel Mindless Novotný, publikum bavil svou přednáškou šéf vývoje Social Bakers Josef Šlerka a za Hájedničku přednášel lídr jejího analytického týmu Jakub Drahokoupil.

Když máte štěstí, můžete si mezi diváky sednout třeba vedle Pavla Ungra, Jirky Rosteckého, Madly Čevelové nebo k zástupcům ze Symbia, Fragile Media a, když máte opravdu štěstí, posadíte se mezi copywriterky z Brandz Friendz. :-)

2. Zopakujete si základy

Je jedno, na jaké úrovni jste. Vždy se najde někdo, kdo vám osvěží základy marketingu a donutí vás se zamyslet nad tím, proč to či ono sakra vlastně neděláte. Pro mě to byl letos třeba Roman Hřebecký z Pábení, kde content marketing dělají prostě tak, jak by se to dělat mělo. Poradí vám, ať se hodně ptáte, přemýšlíte o svých klientech, přemýšlíte o klientech svých klientů, zopáknete si Kaushikovo SEE THINK DO CARE, a hlavně ať na to nekašlete. Protože když děláte věci pořádně, lidé to ocení.

3. Dozvíte se něco nového

Věděli jste, že marketingová komunikace je jako svádění slečen v baru? Já ne, ale Martin Svetlík mi to naštěstí vysvětlil na příkladu seriálu Beverly Hills 90210. Takže až příště budete připravovat banner se vzkazem „Vezměme se a žijme spolu až do smrti. For love forever & after click here!“, zamyslete a zkuste zvolnit.

4. Inspirujete se

Z některých přednášek se naopak pravděpodobně nedozvíte vůbec nic nového. Ale kdo by to mohl Míše Mužíkové a jejím 365 copy trikům vyčítat, když je prostě tak úžasná? Co na tom, že to bylo drobátko self promo. Success stories táhnou a Michaela byla prostě úžasná a nabíjející. A tenhle typ přednášek my prostě milujeme. MILUJEME!

5. Zdřímnete si

Pokud za sebou máte alespoň druhý stupeň základní školy, určitě to znáte. Přednášející je dozajista odborník a v dané problematice se orientuje, ale vy to nedokážete tak úplně ocenit. Po pěti minutách už přestáváte vnímat a oči vám začnou klesat. Takže co nám Pavel Rosenlacher vyprávěl o neuromarketingu? Ehm… Byly tam nějaké oční kamery, heat mapy. Uááá, co to už je ráno? Mně se nechce do školy, mami!

6. Nabrousíte si ostrovtip na Twitteru

Zatímco afterparty začíná až po akci, na Twitteru to žije už od samého rána. Stačí si zapamatovat správný hashtag a přidáte se do elitního světa štěbetání spolu s La Leñou, Markething, Sun Marketingem nebo kdoví proč s Halinou Pawlovskou. Třeba o tom, jak nefunguje Wi-Fi, jak jste si zapamatovali správný hashtag a ostatní by si ho tedy také měli pamatovat a jaký tajný vzkaz jste dostali v průvodní příručce. Už jsem se zmiňoval o průvodních příručkách? Ne? Tak ty byly super.

7. Třeba si užijete si svých pět minut slávy

Když vydržíte až do samotného konce a poštěstí se vám, že někdo z přednášejících hledá dobrovolníky, máte příležitost všechny ohromit svými vědomostmi, důvtipem a outfitem. Ale jestli váš outfit opravdu nestojí za to, raději se nehlaste jako dobrovolník pro Mindlesse. Mně i dalším čtyřem dobrovolníkům to dost zavařil, když položil pár jednoduchých otázek, na které by měl znát odpověď každý (nejen) markeťák. Jako třeba „Co byste nám o sobě řekl?“, „Co děláte?“, „Co je vaší chloubou?“ Moje chlouba eeeehhhm, no… Ale já věřím, že to byla opravdu podnětná a hodnotná přednáška.

I já jsem měl na ‪#‎skolnicopycamp‬ co říct

I já jsem měl na ‪#‎skolnicopycamp‬ co říct

 Neočekávejte zabijácké know-how, které vás katapultuje do nedozírných výšin úspěchu. Nečekejte zahraniční hosty ani luxusní catering (i když letošní bagety potěšily). Až na jeden workshop vlastně ani moc poznatků nevyužijete v praxi. Ale to nevadí. CopyCamp je zkrátka takový must-have, pokud to s marketingem myslíte vážně a pracujete v naší malé zemičce uprostřed Evropy.

A na závěr otázka: Na CopyCamp jdou tři copywriterky a jeden PPCčkař. Kdo o tom bude psát článek?

Láďa, PPCčkař

About admin

naše redakce